2010. január 18., hétfő

olajbogyós, fetás muffin


Az úgy volt, hogy miközben kávézgatok, netezgetek egyszer csak bevillan, hogy van itthon olajbogyó! Pénteken szereztem be 1 kilót, akción volt a Metroban (273 dinár volt, ha Ccsigaházat érdekelné). Úgy, ahogy voltam pizsamában, köntösben, irány a konyha. 3 perc alatt kikevertem a tésztát. Közben eszembe jutott az is, hogy az Andinak megígértem, hogy ha legközelebb ilyet sütök, őt is elhívom, és az is eszembe jutott, hogy ha minden igaz, épp a suliból tart hazafelé. Igazam lett. Pár perc múlva itt ült nálam, beszélgetés, kávé, közben megsült a muffin... És nagggggyon jó lett!
A recept a Dr. Oetcker muffinsütőről van, de persze, hogy azért változtattam rajta :) Alapnak nagyon jó, mert pont annyi tészta jön ki belőle, hogy egy tepsit megtölthetek vele.
Hozzávalók:
1 tojás
25O ml főzőtejszín (na, ez az, ami nálunk nem szokott itthon lenni, ezért egy 2OO ml-es jó zsíros tejfölt és 1OO ml tejet használtam helyette, de lehet, hogy elég lett volna 5O ml tej is...)
75 ml olaj (a nagy örvendezésben elfelejtettem, hogy olívaolajat tegyek bele, akkor még jobban passzoltak volna az ízek)
2OO dkg liszt
1 púpos kávéskanál sütőpor
só (nem kell sok, mert a feta épp elég sós)
Ha rózsaszínűt szeretnénk, akkor egy kanál pirospaprika.

A tetejét megszórtam oregánóval és rozmaringgal, fetasajtot és olajbogyót tettem rá. Kb. 2O perc 2OO fofon, és kész is.
Gyorsan elkészült és gyorsan el is fogyott :)

3 megjegyzés:

  1. Nyálam csurog....felkapom a kabátom és jövök :-D

    VálaszTörlés
  2. Bocsi azoktól, akik itt jártak és esetleg leírták a receptet. Kihagytam belőle a sütőport. Mostanra kijavítottam.

    VálaszTörlés
  3. Huh, ez nagyon fincsi lehet, én csak édeset ettem még!
    Remélem kapsz filcet, ha nem írj privát mélt, megbeszéljük!

    VálaszTörlés