2010. április 9., péntek

újra újrahasznosítás



Mai ebéd zöldségleves és gibanica volt. A zöldséglevest imádom! Mindig azt teszek bele, ami épp van itthon. Most krumpli, sárgarépa, fehérrépa, (és itt jön az újrahasznosítás!) a tegnapi zöldbabfőzelék maradványai kerültek bele. Persze elengedhetetlen volt a friss petrezselyem, tárkony, lestyán. Nem tudom, ki hogy van vele, de számomra a leves lestyán nélkül olyan, mint Dallas Boby nélkül :-) És az újrahasznosítás második fázisa következik, megpucoltam a húsvéti tojásokat (amik a kb. az egy óra hosszás hagymahéjbanfőzésnek köszönhetően még mindig ehetőek), és mikor már készen volt a leves, belepottyantottam. Még mindig maradt egy pár festett tojás, csak arra várnak, hogy megegyük őket. Azt hiszem holnap töltöttojás lesz... :) És aki pedig fúrt ki tojást, és nem tud mit csinálni a tojástrutyival, a rántottához meg nincs kedve, és még nem dobta ki, az süssön gibanicát. A jó gibanicának számtalan elkészítési módja van, én most így csináltam: O,5 kg rétestészta, O,5 kg túró, kb. 5 tojás, kis szódavíz, 1dl olaj, só, egy kiskanál sütőpor. A hozzávalókat jól összekevertem, kivéve a tésztát. Magas falú tepsibe rétegezem a tésztát és a tölteléket. Sütés előtt felvágtam négyzetekre és a tetejét megkenem egy picit olajjal. Aztán sütőben 22O fokon kb. 3O perc alatt megsült. Megesett már az is, hogy a töltelékbe kevertem kaprot, vagy apróra vágott kovászosuborkát, csíkokra vágott paprikát, szallonnapörcöket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése