2012. december 2., vasárnap

Csoki Mikulás DIY

Ti ettetek már finom Csoki Mikulást? Én, őszintén szólva, még nem. A csillivilli papír alatt általában valami édes képződmény van, amit én nem is neveznék csokinak. Lehet, hogy vannak finomak a drágább márkák között, de én még nem találkoztam olyannal. 
Edit kolléganőm megkért, hogy a topolyai Express Channel szerdán induló Kultúrvarázs című műsorában mutassak be valami kézzel készíthető tárgyat, ami kapcsolódik a Mikuláshoz, ugyanis szerdán este már ki kell tenni a kifényesített cipőcskéket az ablakba...
Sokat gondolkodtam, hogy mi lenne a megfelelő. Olyat szerettem volna, ami egyszerű, a hozzávalói minden háztartásban megtalálhatóak és gyorsan elkészíthető. Így született meg a házi Csoki Mikulás ötlete.
Nem kell más hozzá, mint egy tábla finom csoki, némi színes papír, egy kis ragasztó és vattakorongok. Mielőtt műsorba kerülne  a dolog, készítettem egy prototípust. A szemöldökét legközelebb másként ragasztanám, mert így picit durcás lett az arckifejezése, mintha nem lenne elég tiszta az a cipőcske... De úgy gondoltam megmutatom, hogy ha valakinek megtetszik az ötlet, még legyen bőven ideje elkészíteni. Maga a folyamat a hozzávalók előkészítésétől kezdve a mérésen, rajzoláson, vágáson ragasztáson át a végeredményig 35 percet igényelt. Szerintem legközelebb még gyorsabban fog menni a dolog, mert már határozottan fogom tudni, hogy mit és hogyan csináljak.
Az igazán "elvetemültek" házi készítésű csokit rejthetnek a Mikulás ruhája alá, sőt az egész Mikulás készülhet filcből is, ami tartósabb, mint a papír és megmaradhat bábjátéknak...
Hogy tetszik?

2 megjegyzés: