2012. december 10., hétfő

Szappanfenyő

 
A Kultúrvarázs 2. adásába valami olyat készítettem, amit pár évvel ezelőtt ajándékoztam barátoknak, ismerősöknek karácsonykor. Nagyon tetszett a szappankészítés ötlete, amit hobbikatalógusokban láttam először. Csakhogy a hozzávalók beszerzéséhez a vilgávégére kellett volna mennem és nem is találtam olcsó mulatságnak. És akkor beugrott a jó öreg glicerinszappan. Lehet a boltokban kapni egy olyan fajtát, ami viszonylag sima felületű és téglalap alakú, ráadásul fenyő illatú is :) Innen már egyenes út vezetett a szappanfenyőhöz. Kartonsablont készítettem, majd egy hegyes tárggyal körberajzoltam a szappan mindkét felén. Egy szikével kivágtam a formát, ügyelve, hogy a szappan mindkét felén a minta mentén haladjak. Gyerekekkel is jó buli lehet elkészíteni, de a vágás fázist mindenképp felnőtt csinálja!
Egy elég rusztikus külsejű fenyőt kaptam, ami finomításra szorult. Egy rongy- vagy egy vattadarabbal és meleg vízzel símogatni kezdtem a szappant, így szépen lekopott a felirat és a fenyő éles vonalai is lágyabbá válltak. Megvártam míg megszárad a szappan és fonállal körbetekertem. Anno arany és ezüst cérnát használtam, most csak fehér fonalat a hó analógiájára. De lehetett volna gyöngyöket is felfűzni cérnára és azzal tekerni körbe a fát. Kedves kis figyelmesség vagy ajándékkísérő is lehet belőle. A fotózás már csak akkor jutott eszembe, amikor a gondosan előkészített szép prototípust el is ajándékoztam a kolléganőmnek. A képen látható példányt nagyon gyorsan készítettem, hogy beleférjek az 5 perces műsoridőbe, így nem tökéletes, de a lényeg mégis látszik :)
A Kreatív percekben azt is elmondtam, hogy a maradék szappanforgácsot se dobjuk el, ugyanis folyékony szappant készíthetünk belőle. A Kifli és levendula blogon találtam erre a receptre, ami végtelenül egyszerű és gazdaságos megoldás, érdemes akkor is megcsinálni, ha nem faragunk a szappanból fenyőfát :) Reszeljük le a szappant, majd a reszelék tömegének tízszeresével megeggyező vízmennyiséget öntsünk a reszelékhez (tehát pl: 2 dl reszelékhez 2 liter vizet) Melegítsük fel a masszát addig, míg el nem olvad a szappan (ne forraljuk!). Töltsük a folyadékot szappanadagolóba és hagyjuk kihűlni, hűlés közben be fog sűrűsödni. Kedves ajándék lehet az is, ha egy szép adagolóba vagy üvegbe töltjük a házi folyékony szappanunkat. 
Kellemes készülődést! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése