2010. február 16., kedd

végre!!!

Alig vártam már, hogy ezt a bejegyzést létrehozhassam. Az elmúlt hetekben titkos alkotásban voltam. Karácsony óta tervezzük az egyetemi barátnőimmel, hogy végre találkozunk. És ez az elmúlt szombaton sikerült. Még december 22-én volt Sári szülinapja, és a szokásainkhoz híven együtt kigondoltuk, beszereztük és elkészítettük az ajándékokat számára. Ami most még érdekesebbé tette a készülődést, az az a csodás körülmény, hogy Sárikánk babát vár :) A következőket kapta tőlünk: Egy drámapedagógiás könyv (sajnos lemaradt a képzésről, pedig nagyon szeretett volna jönni), egy babavárós könyv, és egy "babavárós naptár". Valamint az én kis külön kedveskedésem, egy filc matrijoskababa. Íme mindez képekben:

A könyveknek borítót készítettünk, meg könyvjelzőt.

A babaváró naptár annyiból áll, hogy ahány hét van még hátra a kicsi születéséig, annyi tekercset készítettem. A tekercseken egy idézet és egy Anne Geddes babafotó van. A tekercseket egy dízszacskóba tettem, onnan fog a Sári minden héten egyet kihúzni.

Ez a matrijoskababa életem első hímző és filc műve. Kulcstartóra vagy visszapillantóra vagy akármire akasztható. Egyébként tudtátok, hogy nem is orosz találmány a matrjoska? A tradicionális orosz tárgynak tartott matrijoska babák első modelljeit egy Fukuruma nevű, buddhista bölcset ábrázoló japán népművészeti baba ihlette.


Ahogy teltek múltak a hetek, eljött Eni szülinapja is, és mi még mindig nem tudtunk találkozni (ugyanis öten vagyunk Vajdaság 5 különböző településésről, és az időjárás sem kedvezett...). Neki is készítettünk ám ajándékot. Egy alkalommal megemlítette, hogy mostanában kék hangulatban van. Így jutottunk el a boldogság kék madarához. Meg azt is mondta, hogy kellene neki már egy jó manikürkészlet. Beszereztük a manikürkészletet és hozzá horgoltam egy neszeszert. Nagyon régen, amikor megtanultam horgolni, és még csak a kispálcátt meg a ráhajtásos pálcákat ismertem, akkor horgoltam szabadon, minden minta nélkül. Most újra megpóbálkoztam ezzel az úgymond freestyle horgolással. Háááát... Na, de azért Eni örült neki :)

És egy kis kedveskedés minden lánynak. A filc csábított... Ezekbe a mini (kb 2x3 cm-es) nemistudommikbe került egy finom feketecsoki eprer ízesítéssel meg egy bögréssüti recept.

És amiket én kaptam:
A lányok is készültek még karácsonykor. Úgyhogy most egy kis pótkarácsonyt is tartottunk :) Sári festette a szőlőfürtös üveget és a gömböt is ő készítette. Eni a kis agyagvázát tekercselete be spárgával. Anikó meg összegyűjtött egy csomó szép megzenésített József Attila verset (meg kávét is kaptunk tőle, de azoknak már se híre se hamva).
Eni annyit fűzött ehhez az egészhez, hogy látszik, megfertőztem őket az "ajándékozáskultúrámmal". :D
És íme a barátnék! A fotón látható dátum senkit ne tévesszen meg, nem utaztunk vissza 2OO4 - be szombaton, csak a hugicámék állították el a fényképezőgépet, én meg nem vettem észre, csak utólag :D

2 megjegyzés: