2012. március 9., péntek

A pancetta dícsérete + egy kis ezmegaz

Rákaptunk bizony a pancettára. Egy 10 dkg-os csomagolás sok mindenre elég. Így készült a napokban óvári szelet meg túrós csusza is. Nagyon büszke vagyok ezekre a kreálmányokra, mert hatalmas bókokat söpörtem be nekik köszönhetően. Íme az óvári szeletem:



Vékony szelet csirkemelleket megsütöttem kevés olajon, azután egy tűzálló tálba raktam. Tetejére hagymán párolt gombát tettem és a pancetta szeleteket. A sütőben 200 fokon kb. fél óráig sütöttem, amíg a szalonna megpirult, félidőben sajtszeleteket is tettem még rá.
Répás krumplipürével és egy kis szafttal tálaltam, ami a sülthús levének és egy kis tejfölnek a keveréke.
A túrós csusza volt az abszolút siker számomra, márcsak azért is mert a férjem alapból nem szereti a tésztákat, ezt mégis megdícsérte, és azért is mert a recept is saját. Szóval, úgy kezdődött, hogy házi tésztát gyúrtam, és háromszög alakúra vágtam, ahogy anyukám csinálja. Kifőztem a tésztát, közben kikevertem a túrót tejföllel, kevés olajjal, sóval és kevés kaporral. 2 kis tálkát kikentem olajjal, és rétegeztem a hozzávalókat: tészta túrós keverék, füstölt virsli, tészta és a végén a pancetta darabkák. Ment a 200 fokos sütőbe kb. 20-25 percre. Savanyúuborkát ettünk hozzá. Mennyei!

Tegnap pedig nőnapi vendégvárós muffinokat sütöttem, csupacsokisat (recept innen, narancs kimaradt, de ígyis finom volt) éééés citromos birsalmásat. Az utóbbi a "nézzük mi van itthon" elven készült és nagyon finom lett. A csokis receptjét használtam fel, csak pár hozzávalót kicseréltem.

Hozzávalók (a pohár 2 dl volt nálam, és az adag pontosan 12 muffinformát töltött meg):
3 tojás
fél pohár olaj
fél pohár víz (ebből kevesebbet tettem, kb. negyedet, mert a kakaópor kimarad...)
1 pohár cukor
csipet só
fél zacskó sütőpor
1 vaníliáscukor
1 cirtom reszelt héjja
birsalmakompót, vagy más, mondjuk lehet meggy is...

A tésztát mixerrel összedolgoztam, kikanalaztam a kikent muffinsütőmbe, belepotyogtattam az előzőleg leszűrt birsalmakompótot és ment a sütőbe 200 fokon kb. 25 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése