2012. március 4., vasárnap

Ananászos muffin


Tegnap este vendégeket vártunk. Sütöttem 3 nagy tepsi pizzát meg ezeket a muffinokat. A recept innen.
És Viának köszönhetően azt is megtudtam, hogy mennyi az amerikai "cup", így sikeres is lett a végeredmény. Habár én kicsit kerekítettem, 1-2 grammokal nem szoktam vacakolni... Egyébként borzasztóan egyszerű, gyors, szép és finom. És akkor a recept, ha valaki megkívánta:

Ananászos-cseresznyés muffin

Először is összevágtam az ananászt (5 karikát) és kimagoztam a cseresznyéket (12 darabot, befőttből vannak, nagyon finomak, mert még citrom is van az üveg alján, így hasonlít a cocktailcseresznyére az ízük). Elrendeztem a muffinsütő alján.
Aztán jött a szirup. A nagy mértékegység átszámlálásban (tudni kell, hogy a matematika nem az erősségem), véletlenül dupla mennyiség vajat használtam. Az eredeti recept szerint fél "stick" azaz 55gr vaj megy a szirupba, én 110-et tettem bele, de a muffin így is remek lett. Szóval a vajat és 120 gr cukrot felolvasztottam lassú tűzön(a cukor nem olvadt meg teljesen, de amikor a vaj kezdett nagyon illatozni, abbahagytam a melegítést). A szirupot rákanalaztam az ananász-cseresznyére.
Ez nagyjából 10-15 perc alatt meg is volt. Ezek után 2 tojást kimixereltem 120 gr cukorral (kb. 5 perc alatt), majd hozzá adtam 2 evőkanál ananászlevet (az eredeti receptben 4 T-t írt, erre nem jöttem rá, hogy mi, így a megérzésemre hagyatkoztam). És jöttek a száraz hozzávalók: 120 gr liszt, 1 kávéskanál sütőpor és 1/4 kávéskanál só. A masszát is belekanalaztam a muffinformába, és ment a sütőbe 200 fokon 20 percre. 15 percnél már szép halványbarna volt a muffinok teteje, így lejjebb raktam egy szinttel a tepsit, hogy ha a szirupban a cukor még nem olvadt volna el tökéletesen, akkor most biztosan elolvadjon. Még forrón kipattintottam a muffinokat a formából. Hidegen ettük, de szerintem langyosan lett volna a tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése